Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 15 augusti, 2011

Min Måndag

Kunde inte sova ordentligt igår, nånting kändes fel =/ Imorse när jag vaknade hade jag jordens migrän (igen..) så blev inget jobb idag. Somnade om och vaknade till av vad jag trodde var ett alarm jag glömt stänga av. Det va det inte, mamma som ringde och innan jag hann ringa upp fick jag ett sms ”Ring när du kan. Kram”. Ringde direkt och det visade sig att hon hade ringt till veterinären på morgonen för att Toffie har varit konstig hela helgen. Veterinären i Nyköping rekommenderade i sin tur mamma att kasta sig i bilen upp till Södra Djursjukhuset för troligtvis hade Toffie fått livmoderinflammation som behöver opereras akut.

Så jag gjorde det enda rätta – trotsade huvudvärken, hoppade i kläderna och sa åt mamma å hämta upp mig på vägen.

Åkte i ilfart upp till Stockholm, fick komma in hyffsat fort, där konstaterade dom direkt att det var livmoderinflammation och bästa alternativet var att operera så fort som möjligt. Sen blev det inte så mycket mer än att vi fick åka hem med en hund istället för två och Toffie blev kvar i väntan på op.

När telefonen ringde ett par timmar senare lättade en sten från hjärtat – Toffie hade blivit opererad och det hade gått bra! 🙂 Så imorgon runt 2-3 ska mamma och pappa åka upp och hämta hem henne 🙂 jag jobbar så kan inte följa med 😦 Men det känns skönt att veta att hon kommer hem imorgon i alla fall 🙂

Sen hade jag en planerad filmkväll som tyvärr inte blev av :/ suck.. Aja, inte alltid det går som man vill tydligen, vilket verkar hända mig rätt ofta numera tydligen.. (>.<)

Read Full Post »